TR | EN
Konular
Kongrede sunulabilecek bildiri konularına ilişkin bazı alt başlıklar aşağıda önerilmiş ama kongredeki konularla ilgili herhangi bir sınırlama yapılmamıştır.
Güçlü Coğrafya Eğitimi, Güçlü Gelecek:  
  • Aktif öğretme-öğrenme yöntemleri/stratejileri ve materyalleri,
  • Arazi çalışmaları,
  • CBS eğitimi,
  • Coğrafi öğrenme ortamları,
  • Coğrafya eğitiminde öğretim programları,
  • Coğrafya eğitiminde hizmet içi eğitim, 
  • Coğrafya eğitiminde uzaktan öğretim,
  • Coğrafya ve beceri eğitimi,
  • Coğrafya ve değer eğitimi,
  • Coğrafyada tematik alanların (iklim değişikliği,
  • Çevre ve Çevre eğitimi,
  • Ders kitapları,
  • Erken çocukluk ve okul öncesi eğitimde doğa etkinlikleri,
  • Geri dönüşüm,
  • İlkokulda hayat bilgisi ve coğrafya eğitimi,
  • Konu bazlı coğrafya eğitimine ilişkin yatay (öğretim programları, ders kitapları, eğitici eğitimleri vb. yönleriyle)
ve dikey (okulöncesinden üniversite sonrasına kadar farklı seviyelerde) araştırmalar gibi.
  • Lisede coğrafya Öğretim programları,
  • Lisede coğrafya ders kitapları,
  • Lisede coğrafyada öğrenme-öğretme yöntem/teknikleri,
  • Nicelik ve nitelik olarak coğrafya eğitimi araştırmaları, Lisede coğrafya Öğretim programları,
  • Ortaokulda sosyal bilgiler eğitimi,
  • Öğrenme-öğretme süreçleri,
  • Öğretmen yetiştirmede coğrafya eğitimi,
  • Ölçme ve değerlendirme,
  • Özel eğitimde (işitme, zihin, görme engelliler ve üstün yeteneklilerde) coğrafya eğitimi,
  • Sınıf eğitimi ve coğrafya eğitimi,
  • Sürdürülebilirlik,
  • Teknolojinin değişen rolleri (BİT, CBS vb.),
  • Ulusal ve uluslararası sınavlar (iGeo vb.),
  • Yükseköğretimde lisans ve lisansüstü programlarda coğrafya eğitimi
 
Güçlü Coğrafya, Güçlü Gelecek:  
  • Afetler ve afet yönetimi,
  • Arazi kullanımı,
  • Arazilerin değişimi ve yönetimi,
  • Bitki örtüsü,
  • Biyocoğrafya,
  • Bölge ve ülke çalışmaları,
  • Coğrafi işaret tescili ve markalaşma,
  • Coğrafya ve kent planlaması,
  • Coğrafyanın tarihçesi ve felsefesi,
  • Çevre koruma,
  • Çevre ve sürdürülebilirlik sorunları,
  • Çölleşme,
  • Davranışsal coğrafya, küreselleşme,
  • Doğal kaynaklar,
  • Ekosistemler, dağ ekosistemleri, sulak alanlar,
  • Eko-turizm,
  • Enerji üretimi, transferi ve ilgili sorunlar,
  • Enerji ve gıda,
  • Su ve toprak erozyonu,
  • GIScience, uzaktan algılama,
  • Göçler,
  • Havza yönetimi (nehirler, göller),
  • Hidroğrafya,
  • Jeomorfoloji,
  • Jeo-turizm,
  • Kentleşme,
  • Kentsel dönüşüm,
  • Kentsel ve bölgesel çalışmalar,
  • Klimatoloji,
  • Mekânın siyasi organizasyonu,
  • Mekânsal / çevresel sosyoloji,
  • Peyzaj ekolojisi,
  • Risk ve kriz yönetimi,
  • Siyasi coğrafya,
  • Tarihi coğrafya,
  • Tekno-coğrafya,
  • Turizm,
  • Ulusal ve uluslararası nüfus hareketleri,
  • Yeniden yerleşim,
  • Yerleşme,
 
Coğrafya ile İlgili Diğer Disiplinler:
  • Antropoloji,
  • Arkeoloji,
  • Astronomi ve uzay bilimleri,
  • Avrupa Birliği ilişkileri,
  • Biyoloji,
  • Çevre bilimleri,
  • Çevre mühendisliği,
  • Doğa bilimleri programları,
  • Dünyadaki enerji kaynakları,
  • Ekoloji,
  • Ekonomi,
  • Enerji ekonomisi ve gelecek,
  • Enerji koridorları,
  • Enerji mühendisliği,
  • Enerji sistemleri mühendisliği,
  • Enerji yönetimi,
  • Felsefe,
  • Fizik,
  • Geomatik mühendisliği,
  • Gıda mühendisliği,
  • Girişimcilik ekosistemi ve mekânın önemi,
  • Harita mühendisliği,
  • Hidrojeoloji mühendisliği,
  • İktisat,
  • İmalat mühendisliği,
  • İnsan ve toplum bilimleri,
  • Jeofizik mühendisliği,
  • Jeoloji mühendisliği,
 
  • Jeopolitik,
  • Kimya,
  • Kültür varlıklarını koruma ve onarım, müzecilik vb.
  • Küreselleşme,
  • Maden mühendisliği,
  • Matematik,
  • Meteoroloji mühendisliği,
  • Nükleer enerji mühendisliği,
  • Orman mühendisliği,
  • Petrol ve doğalgaz mühendisliği,
  • Psikoloji,
  • Siyaset bilimi,
  • Sosyoloji,
  • STEM,
  • Su ürünleri mühendisliği,
  • Şehir ve bölge planlama,
  • Tapu kadastro,
  • Tarımsal biyo-teknoloji,
  • Tarımsal genetik mühendisliği,
  • Tarih,
  • Teknoloji,
  • Uluslararası ilişkiler,
  • Veteriner,
  • Yer bilimleri,
  • Zootekni.